W dniach 22-25 maja 2018 roku uczniowie klas VIB, VB, 5F udali się na wycieczkę ,,Pod znakiem ryb, fok i żaglowców”.

W ciągu czterech dni mieliśmy zwiedzić Gdańsk, Gdynię oraz Sopot. Z dobrymi humorami o trzeciej w nocy wyruszyliśmy w trasę. Podróż przebiegała sprawnie i wesoło, około jedenastej dotarliśmy do Gdańska. Powitało nas słońce i urocza Starówka. Zobaczyliśmy najciekawsze miejsca Gdańska , między innymi: Żuraw, Fontannę Neptuna , Dwór Artusa. Zmęczeni, ale w dobrych nastrojach pojechaliśmy do Władysławowa – tu było nasze miejsce noclegowe, obiekt położony nad samym morzem. Zaraz po rozpakowaniu bagaży pobiegliśmy na plażę, przywitać Bałtyk.
W drugim dniu odwiedziliśmy Westerplatte, później słynną pocztę Gdańską, a następnie udaliśmy się do Sopotu. Tu spacerowaliśmy po molo, oglądaliśmy cumujące tam jachty. Kolejnym punktem był Hell. Po drodze minęliśmy autokar Polskiej Kadry Piłkarzy, która tu miała swoje zgrupowanie. Szkoda, że nie spotkaliśmy się z nimi!!!
Kolejny dzień dostarczył nam niesamowitych wrażeń. Rano udaliśmy się do Malborka i zwiedzaliśmy piękny i potężny Krzyżacki Zamek. Później wróciliśmy do Gdańska, by odwiedzić Muzeum II Wojny Światowej. Niesamowity gmach i niesamowita ekspozycja. Żałowaliśmy, że mieliśmy tak mało czasu, bo każda sala była intrygująca , dostarczała ogromną ilość wiedzy i wrażeń. Polecamy to miejsce naszym koleżankom i kolegom.
W ostatnim dniu udaliśmy się do Gdyni. Podziwialiśmy okazy w Akwarium Morskim, a następnie weszliśmy na pokład żaglowca ,,Dar Pomorza”. Niestety, czas szybko mija i trzeba było ruszyć w drogę powrotną. Długą jazdę autokarem umilał nam Pan kierowca Adam, który rozbawiał nas muzyką, śpiewem i bajkami.
Wróciliśmy pełni wrażeń i nowej wiedzy. Będziemy wspominać gry miejskie i konkursy przygotowane przez Panią przewodnik Paulinę. Miło było pobyć razem z koleżankami i kolegami z innych klas. Już planujemy kolejny wyjazd. Dziękujemy naszym wychowawczyniom, które zorganizowały ten wyjazd i prosimy o kolejne - w tym samym składzie 