Spotkanie z Piotrem Zielińskim.

Dnia 28 czerwca na zaproszenie Samorządu Uczniowskiego, odwiedził nas piłkarz Udinese Calcio, który gra na pozycji pomocnika. Mowa oczywiście o Piotrze Sebastianie Zielińskim. Jak zapewne większość wie rozpoczynał on karierę w Orle Ząbkowice, z którego w 2007 roku trafił do Zagłębia Lubin. Latem 2011 roku, wyjechał do Włoch, gdzie związał się kontraktem z obecnym klubem. 2 listopada 2012 roku zadebiutował w pierwszej drużynie Udinese. Ma za sobą także liczne występy w juniorskich i młodzieżowych kadrach. Także grał w drużynie seniorskiej. Pierwszą bramkę w Kadrze Narodowej strzelił 14.08.2013 z Danią. Jego bracia (Paweł i Tomasz) także grają zawodowo w piłkę nożną.

Podczas spotkania zadawaliśmy wiele pytań. Na wszystkie dostaliśmy odpowiedzi. Przytoczę kilka z nich:

-Jak Pan myśli, dlaczego trener posadza Pana na ławce rezerwowych? [Uczniowie]

-Tak naprawdę to nie wiem. Trener zawsze mnie chwali, lubi mnie. Kiedyś jeden dziennikarz zapytał o mnie, a trener odpowiedział mu, że jestem jego ulubieńcem. Myślę, że w nowym sezonie będę grał więcej, a nowy trener da mi szansę. [Piotr]

-Jak wygląda Pana trening oraz dieta? [Uczniowie]

-Trenuję codziennie, gdy jestem we Włoszech po kilka godzin dziennie. Mamy już zaplanowany harmonogram dnia. Odżywiam się w klubowej restauracji, sztab szkoleniowy przystosowuje do nas odpowiednią dietę. [Piotr]

-Kto był pana idolem w dzieciństwie? A kto teraz? [Uczniowie]

-Moim idolem był Ronaldinho, był to świetny piłkarz. Teraz jest nim Cristiano Ronaldo. [Piotr]

Całe spotkanie odbyło się w miłej i dobrej atmosferze. Na koniec Piotr podpisywał nam koszulki, piłki i rozdawał zdjęcia ze swoim autografem.

Zespół redaktorski gazetki "Byle do piątku!"

I Gminny Konkurs z Języka Angielskiego dla klas I-III Challenges Budzów 2014

Dnia 21.05.2014 roku w naszej szkole w Budzowie odbył się I Gminny konkurs dla najmłodszych klas z języka angielskiego. Za organizację i przebieg konkursu odpowiedzialne były Pani Kamila Kałamarz i Pani Mirela Koszela.
Nasze zaproszenie na konkurs przyjęła Szkoła Podstawowa w Grodziszczu. Opiekunem uczniów szkoły z Grodziszcza była Pani Joanna Pilecka-Kuźmicka i Pani Renata Pieróg. W konkursie wzięło w sumie udział 24 uczniów klas I-III z naszej gminie.
Konkurs miał formę quizu wiedzy z języka angielskiego. Materiał konkursowy obejmował zakres wiedzy z poszczególnych klas i był przystosowany do grupy wiekowej uczniów. Sponsorem nagród w konkursie, książeczek anglojęzycznych, było wydawnictwo Oxford University Press.

WYNIKI KONKURSU
Klasy pierwsze
I miejsce - Magdalena Gnyl Filia Przedborowa
II miejsce - Damian Podlipniak SP Budzów
III miejsce - Alicja Wijaszka SP Budzów
Klasy drugie
I miejsce - Patryk Sikorski SP Budzów
II miejsce - Wiktoria Kanior, Kacper Kozakiewicz ZSP Grodziszcze
III miejsce - Wiktoria Rogalska SP Budzów
Klasy trzecie
I miejsce - Mateusz Zarycki ZSP Grodzicze
II miejsce - Małgorzata Then Filia Przedborowa oraz Martyna Jopa SP Budzów
III miejsce - Piotr Palac, Kacper Żurak SP Budzów

WSZYSTKIM UCZESTNIKOM BARDZO DZIĘKUJEMY I GRATULUJEMY SUKCESÓW ZAPRASZAMY ZA ROK :)

Wycieczka do Ustronia Morskiego

W dniach 12.05. - 16.05.14 r. uczniowie klas trzecich i czwartych Szkoły w Budzowie i filii w Przedborowej wybrali się na wycieczkę do Ustronia Morskiego.
Głównym celem wyjazdu było zapewnienie wypoczynku w klimacie nadmorskim, poznanie charakterystycznych cech klimatu i krajobrazu nadmorskiego, a także aktywne spędzanie czasu w bliskim kontakcie z przyrodą.
Spędziliśmy nad morzem pięć dni, a każdy dzień przynosił nowe wrażenia.
Po krótkim zapoznaniu się z Ośrodkiem ,,Janina" w Ustroniu Morskim i rozeznaniu w terenie, wyjechaliśmy na wycieczkę do Kołobrzegu, gdzie zobaczyliśmy port i popłynęliśmy w rejs statkiem ,,Monika". Pod kierunkiem przewodnika mieliśmy okazję podziwiać kołobrzeski Rynek, Ratusz oraz wysłuchać historii o pięknej Katedrze..
Kolejną atrakcją była wycieczka do ogrodów tematycznych „Hortulus" w Dobrzycy. Tam, wędrując ścieżkami wśród rozmaitych roślin, kwitnących o tej porze drzew i krzewów, oglądaliśmy różnobarwne ogrody tematyczne, a także podziwialiśmy ciekawe elementy małej architektury ogrodowej. W czasie nietypowej lekcji uczniowie poznali faunę i florę nadmorskiej przyrody.
Korzystając ze słonecznych chwil chętnie chodziliśmy na plażę.
W czasie spacerów brzegiem morza zbieraliśmy muszelki, szukaliśmy bursztynów, tworzyliśmy rzeźby z piasku i odpoczywaliśmy od codzienności.
Wiele emocji dostarczyła również wizyta w Skansenie Chleba. To prawdziwa podróż do przeszłości. W tę podróż pomogła się przenieść ciekawa prelekcja o historii młynarstwa i piekarnictwa. Istotnym elementem żywej lekcji był temat szacunku do chleba na podstawie pięknej bajki H. CH. Andersena "O dziewczynie, która podeptała chleb". Atrakcją wizyty w skansenie było to, że każdy uczeń mógł samodzielnie z kawałka ciasta uformować wymyślony przez siebie kształt, a po upieczeniu ze smakiem zjeść własnoręcznie wykonany wypiek.
Miłym przeżyciem był również przejazd kolejką „Bana Express" do Gąsek i podziwianie panoramy Morza Bałtyckiego ze szczytu latarni morskiej.
Pobyt w Ustroniu Morskim pozostanie wszystkim na długo w pamięci, a niektórzy uczniowie już teraz planują wyjazd w następnym roku.
O bezpieczeństwo uczniów , ciekawy program zadbali opiekunowie wycieczki Pani Alicja Dziadkowiec, Kamila Kałamarz , Edyta Dziuba i Irena Pahnicz . Na wycieczkę pojechaliśmy autokarem firmy Smilebus, którym kierował życzliwy Pan Paweł .

Alicja Dziadkowiec

WYCIECZKA DO WROCŁAWIA

Słoneczny piątkowy poranek 23 maja 2014. Wyruszamy do Wrocławia. Humory dopisują. Przed nami dzień pełen atrakcji.
Na początek zwiedzamy Studio Filmowe ATM. Dzieciaki biegają po planie „Kiepskich" i „Pierwszej miłości". Teraz już wiedzą, na czym polega magia telewizji. Widzą, jak naprawdę wygląda to, co na ekranie wydaje się wielkie, piękne...
Następnie oglądamy niesamowitą opowieść o Prometeuszu. Przedstawienie urzeka nas. To, co dzieje się na scenie, budzi nasz podziw. Taniec, akrobacje, ekwilibrystyka cyrkowa i piękna muzyka-od klasyki po rock. Owacje na stojąco i radość, że mogliśmy tu być i przeżyć tak niesamowitą ucztę duchową.
Szybki spacer, trochę oddechu i coś dla ciała w McDonald's, a później wędrujemy po Rynku i słuchamy legend, m.in. dowiadujemy się o mostku czarownic, dzwonie grzesznika.
Z nieba leje się skwar. Zmęczeni, ale szczęśliwi i pełni wrażeń wracamy do domu. Już planujemy następny wypad.

Oto kilka fotek z naszego wyjazdu:

223 rocznica uchwalenia Konstytucji 3 Maja

Trzeciego maja na pamiątkę uchwalenia konstytucji , każdego roku obchodzimy święto narodowe.

Z okazji 223 rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 Maja uczniowie klasy 4 wraz z wychowawcą – panią Mirelą Koszela przygotowali krótki montaż słowno-muzyczny. Po odśpiewaniu hymnu narodowego, uczniowie zaprezentowali utwory literackie oraz zaśpiewali pieśń patriotyczną „Witaj majowa jutrzenko....” Podczas wystąpienia czwartoklasiści przypomnieli swoim koleżankom i kolegom wydarzenia z roku 1791 oraz wytłumaczyli dlaczego jest to tak ważne święto dla nas Polaków.

Uczniowie wspomnieli również o tym, że 2 maja w naszym kraju obchodzone jest święto POLSKIEJ FLAGI oraz zachęcili do wywieszenia narodowej flagi, jako wyrazu szacunku do symboli narodowych.