Zajęcia z JĘZYKA ANGIELSKIEGO w projekcie

Chcę, potrafię. Rozwój kompetencji kluczowych uczniów

ze szkoły podstawowej w Przedborowej”

ü  angielski dla klas młodszych (3) - zajęcia rozwijające

ü  angielski dla klas starszych (4-5) - zajęcia wyrównawcze

WRZESIEŃ 2013

Na początku projekty Chcę potrafię przeprowadziliśmy test umiejętności w obu grupach. W tym miesiącu uczyliśmy się przede wszystkim przymiotników, które pomogły nam wyrażać emocje w języku angielskim. Zapoznaliśmy się także z nowym tematem zajęć WILD ANIMALS.

PAŹDZIERNIK 2013

Kontynuujemy tematykę dzikich zwierząt. Naszą ulubioną grą jest OUR ZOO OUR Farm, zbudowane z klocków lego i papierowych zwierzątek. Uczniowie podczas zabawy ćwiczą konstrukcję Is there ... / Are there ... ? Prowadziliśmy także sklep z zwierzętami - utrwalając liczebniki, podając ceny.

LISTOPAD 2013

Naszym nowym tematem zajęć na ten miesiąc są bohaterowie baśni. Utrwalamy poznane już zaimki miejsca, określamy położenie przedmiotów. Uczniowie zdobywają pieczątki za poprawnie wykonane zadania np. za przeliterowanie wyrazów lub ich poprawne wypowiedzenie. W tym miesiącu także napisaliśmy pierwszy test cząstkowy.

GRUDZIEŃ 2013

Zbliżają się święta więc na naszych zajęciach materiał też jest świąteczny. Kolędowaliśmy i tworzyliśmy plakat My Christamas tree. Bawiliśmy się także w sklep, tym razem sprzedawaliśmy ozdoby choinkowe. Na koniec zajęć sprawdziliśmy swoją wiedzę na teście cząstkowym nr 2.

STYCZEŃ 2014

Transport jest naszym przewodnim tematem w tym miesiącu. Na zajęciach ćwiczymy rymowankę o transporcie - Subway - Subway - I'm taking a subway etc. Materiał ten poszerza słownictwo uczestników projektu, ćwiczy formułowanie zdań i wymowę. Uczniowie dzięki licznym powtórzeniom doskonale opanowali przerabiany materiał.

LUTY 2014

Wykorzystując rymowankę Fun Food Chant wprowadziliśmy nowy materiał na zajęciach. Wykonaliśmy flashcard'y (karty obrazkowe z podpisem i przykładowym zdaniem) do wykorzystania na zajęciach. Uczniowie tworzyli także karty do sondażu What's your favourite food? Ćwiczyli pytania Do you like ....? Yes, I do No, I don't.

 

MARZEC 2014

 

W tym miesiącu kończymy tematykę FOOD. Ćwiczymy dialogi w restauracji. A także poszerzamy nasze słownictwo z działu HOME - wyposażenie domu, pomieszczenia i czynności związane z domem. Tworzymy wspólnie plakat Our house, który opisujemy używając konstrukcji There is/there are. Naszą ulubioną grą jest "Bitwa o dom", której celem jest zburzyć jak najszybciej dom przeciwnika, a żeby to zrobić trzeba odgadnąć jego wyposażenie. Are there five chairs? itp.

 

 

KWIECIEŃ 2014

Daily routine to nasz temat przewodni, czyli nasza rutyna, czynności powtarzane przez nas każdego dnia. Śpiewamy piosenki, tworzymy zdania, utrwalamy czas Present Simple i godziny. Opisujemy nasz dzień i kolegów. Tworzymy mapy mentalne korzystając ze słowników pozyskanych w ramach projektu.

 

MAJ 2014

Naszym ostatnim tematem zajęć jest zdrowie - HEALTH. Na pierwszych zajęciach z tego cyklu powtarzaliśmy części ciała. Poszerzaliśmy nasze słownictwo w tematyce dolegliwości i choroby. Uczniowie odgrywali dialogi u lekarza - at the doctor's.

CZERWIEC 2014

W czerwcu zakończyliśmy temat zdrowia. Dwie godziny zajęć poświęciliśmy na powtórki materiały z całego roku tj.: zwierzęta na farmie i dzikie, bohaterowie baśni, święta, transport, produkty żywnościowe, meble, czynności i części ciała. Na ostatnich zajęciach uczniowie sprawdzili wiedze zdobytą podczas zajęć pisząc test końcowy.